utorak, 8. ožujka 2011.

Vase price: iskustva sa LCHF prehranom 4



Vladka, 54 godine, Zagreb
Imam 54 godine. Moja težina je do unazad 3 i pol godine bila 72 – 74 kg. Na moju visinu od 168 cm to je puno, ali ja volim biti malo bucmasta. Ali ne i debela, a kamoli pretila. A upravo mi se to desilo nakon prestanka pušenja i menopauze. Malo po malo nakupilo mi se 87 - 88 kg. Nisam mogla prepoznati svoje tijelo, naslagalo mi se salo na trbuhu. Stanujem na drugom katu i ne koristim lift, ali pod zadnje sam počela osjećati veliki teret na koljenima. Počela sam tražiti odjeću koja prikriva debljinu. Cijeli život sam zdrava, pa sam tako i u toj nadebljoj fazi imala dobre nalaze krvi i dobar krvni tlak i nisam imala nikakvih tegoba (osim penjanja i nezadovoljstva svojim izgledom). Samu sebe sam „obrađivala“ da jednostavno pristanem na takvo stanje i dignem ruke od silnih pokušaja da smršavim.

Početkom svibnja 2010. sam guglala o low carb ishrani i Google me odveo na Anitin blog. Anita je tada napisala tek nekih 10-ak članaka. Odmah sam shvatila da je to način ishrane za mene. Prva stvar koju sam napravila je bila eliminacija svih namirnica koje se ne uklapaju u LCHF ishranu. I to u potpunosti sve. S neopisivim zadovoljstvom sam bacila neotvorenu kutiju XXXXX fitness žitarica (na 100 g proizvoda imaju 17,2 g šećera i to nam uvaljuju pod zdrav doručak od kojeg se k tome mršavi ). Neki dan čitam kako jedna naša nutricionistica započinje dan obrokom istih. Sve se bojim.... Novost je bila pripremanje hrane većinom od svježih, neobrađenih namirnica. Do tada nikada nisam imala svinjsku mast u kući. Objasnila sam suprugu i kćeri da više neću niti kuhati niti nabavljati kruh, tjesteninu, krumpir, rižu..... i ako žele to jesti neka kupe sami i skuhaju.

Kako supruga viđam svaki dan nisam primjećivala neke promjene na njemu. Jedno dopodne smo se našli vani na kavi i on mi je jako zabrinuto rekao da bez ikakvog razloga mršavi i da je morao mijenjati rupice na remenu za hlače. Morala sam mu objasniti da je njegovo mršavljenje posljedica prelaska na LCHF ishranu. Nije ni čudo da nije povezao da je smršavio zbog promjene ishrane, jer je zadržao sve životne navike, a nije gladovao, već je jeo kvalitetno do sitosti. Normalno da je pomislio da je neka bolest u pitanju. On inače cijeli život pati od svih mogućih probavnih tegoba. Kad smo malo izanalizirali postojeće stanje shvatili smo da su i tegobe nestale s LCHFom. U ovih 10 mjeseci LCHFa je imao tegobe kad je vani pojeo pizzu i kad je na jednom druženju pojeo komad pšeničnog kruha. A nekad smo mislili da mu je umak od mesa naškodio, nismo ni sumnjali na špagete ili kruh.

Stekla sam puno novih navika. Ranije sam se malo kretala (radim doma) i kad poslom idem van obično koristim auto. Sad sam te vožnje autom jako reducirala, a skoro svaki treći, četvrti dan idem pješice do placa koji je poprilično udaljen. Nemam pojma koliko sada imam kilograma. Zadnji put sam se vagala kad sam imala 78. Ali mogu normalno obući svu staru odjeću iz razdoblja kad sam imala 73 kg. Više ne razmišljam o šator-odjeći. Čak i da nisam smršavila – napredak bi bio da sam se prestala nekontrolirano debljati. Život je puno ljepši kad ne gledam čovjeka kojeg volim kako pati od bolova u želucu nakon pojedenog obroka. A i osjećaj da sa svojih 54 godine izgledam dobro, da sam puna energije i da sam zdrava je isto prekrasan.

.•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.

Iluzija, 61 godina, Osijek
U mladosti sam bila skoro mršava, na 178 cm visine 64 kg i to je bilo dobro. Moj problem sa težinom počinje u drugoj trudnoći. Mislila sam da će se to srediti samo od sebe, ali ne.
Pritisak je bio sa svih strana, od prijateljica, roditelja, liječnika - svi su tvrdili jedno: moram omršaviti. To sam znala i sama, ali nitko mi nije znao reći kako. Pokušala sam maltene sve dijete koje su mi bile dostupne. Ah, da. Uspjela sam omršaviti i preko 70 kg za godinu i po dana, ali se to polako vratilo, ne sve, ali skoro sve. Nisam uspjela zadržati postignuto.


I prošle godine u lipnju sam otkrila forum sa jednim drugim načinom prehrane koji sam isto isprobala. Kako redovno pratim što se piše o temi, vidjela sam da se spominje LCHF. Odmah sam se prebacila na taj forum, onaj prijašnji.
I sa nepunih 61 godinom života sam odlučila da pokušam i ovaj način prehrane. Vremenom sam uvidjela da je to način koji mi odgovara jer mogu jesti što hoću, naravno uz obilaženje nedozvoljenih namirnica. A i ne fale mi.
Od 11. rujna prošle godine sam bila na Zelenoj Kuri i to do 31. 12. Za to vrijeme sam eliminirala 14 kg. Super. Idemo dalje.

Počela sam koristiti mliječne proizvode i za ovo vrijeme, 2 mj. i 4 dana sam skinula još 4 kg. Bilo je u ovoj godini malo zastoja, zabrinula sam se bila. Pretpostavljam da je to bila prolazna faza. 
Do prelaza na ovaj način prehrane imala sam otečene zglobove nogu, pretpostavljam i od dotadašnjeg načina prehrane i zbog težine. Sada baš volim gledati svoje noge. Samo što mi se ne nasmiješe što sam ih barem malo rasteretila. 
Ne mogu ništa napisati o nalazu krvi jer nisam radila. Osjećam se dobro, ne mogu napisati "lagano" :), ali dobro. 
Ali, priči još nije kraj. Po mojoj računici imam skinuti još 35 kg. Nisam si postavila neki datum. Kad bude - bit će. A sigurno ću uspjeti.

.•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.

T.J. 39 godina, Zagreb
Godinu dana prije lchf sam se bojala svinjske masti i jaja ko samog vraga. Sve pekla na suncokretovom i ponekad maslinovom ulju. Maslac nikad nisam kupovala jer sam mislila da deblja i povisuje kolesterol. Kile nisu išle gore ali su mi trigliceridi skočili sa 1.7 na 2.1. Nakon samo 2 mjeseca lchf sa puno svinjske masti, čvaraka, maslaca, kokosovog ulja i jaja kilogrami su ostali isti ali su se trigliceridi vratili na 1.7.

Lchf mi se najviše sviđa zbog toga što sam se prestala bojati jaja i svinjske masti koju imam domaću a dijelila sam je susjedama. Naučila sam sve o orašastom koje i nisam prije jela. Lchf kruhove ću raditi cijeli život kao i Anin kruščić (od raznog sjemenja). TJ keksići su isto zanimljivi i uvijek ih imam doma. Smoothie! Pa ja ove zime nisam imala ni prehladu a kamoli gripu! Smoothie diže imunitet ako se u njega stavi celer, mrkva, peršin, limun, špinat, đumbir, orasi. Njega mućkam bar 2 puta tjedno. Juhe od povrća! Konačno da sam štapni mikser počela češće koristiti a od brokule i karfiola sad radim odlične juhe.

Na lchf prehrani sam od 9 mj. 2010g. Celulit je nestao nakon 3 mj. Osjećam se odlično i puna sam energije koju trošim na sobnom biciklu i traci za trčanje pa su se konačno i kile počele topiti. Nadam se gubitku 7 kg do 5. mjeseca. Lchf je za mene prvenstveno zdrav način prehrane a može biti učinkovit u skidanju kila ako se smanje ugljikohidrati iz orašastih plodova kod osoba koje se ne bave fizičkom aktivnošču.

.•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.

Nema komentara:

Objavi komentar

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.