subota, 21. rujna 2013.

Pogača s bučinim brašnom


Iako sam se ja odavno odvikla od jedenja kruha, moji ukućani nisu, pa im tako često pečem "moje" kruhove. U zadnje vrijeme sam eksperimentirala s bučinim brašnom, kojeg sam nabavila kod moje drage Nataše. Bučino brašno nisu tek samljevene bučine sjemenke, već se ono dobiva kod proizvodnje bučinog ulja - nakon cijeđenja ulja se preostale sjemenke samelju u brašno. Razlika između ovog brašna i mljevenih cijelih sjemenki je u tome što je brašno nešto suhlje pa je time pogodnije za pečenje kruhova. Okus je dosta intenzivan pa ga nije preporučljivo koristiti samog, bolje je miješati ga s nekim drugim brašnom. 

Rekla bih da je pogača koju sam danas ispekla izgledom i okusom dosta slična integralnom kruhu od žitnog brašna. Iako, ja možda nisam mjerodavna za prosuditi s obzirom da kruh od žitnog brašna više ne jedem pa možda ni ne znam kakvog je okusa. Zato, isprobajte i prosudite sami :)

Sastojci:
100 g zobenih posija (mekinja)
30 g (oko 3 žlice) ribanog kokosa (onog za kolače)
4 jaja
75 g bučinog brašna
150 g jogurta
1 žličica sode bikarbone
ca 3 prstohvata soli, ili prema okusu
0,5 - 1 žličica cimeta
30 g sezamovih sjemenki
1 žlica psyllium praška (ravna)

Postupak:
Zobene mekinje i kokosovo brašno sameljite fino u mlinu ili mikseru. U posudi istucite 4 jaja, pa postepeno dodavajte ostale sastojke po redu dalje miksajući: zobene posije, kokosovo i bučino brašno, zatim jogurt, sodu, sol, cimet, cijele sezamove sjemenke i na kraju psyllium prašak. Ostavite tijesto da miruje par minuta. Zatim ga istresite na pleh obložen papirom za pečenje pa mokrim dlanovima oblikujte okruglu pogaču. Po vrhu pospite sezamovih sjemenki i stavite u prethodno zagrijanu pećnicu na 200 stupnjeva jedno 5-10 minuta, a zatim pećnicu smanjite na 175. Pecite ukupno oko pola sata, ili dok čačkalica kojom provjeravate tijesto ne ostane suha.


Više recepata bez glutena i bez žitarica, s niskim udjelom ugljikohidrata, pronaći ćete Prvoj hrvatskoj LCHF kuharici, praktičnom vodiču za Paleo-LCHF način života koja spaja tradicionalno i moderno kulinarstvo.

Ova knjiga ruši mit da je “sve što je ukusno nezdravo i deblja” te stoga predstavlja prvu kuharicu za osviještene gurmane - ljude koji žele uživati u hrani bez da time narušavaju zdravlje i vitku liniju. 





Broj komentara: 25:

  1. Pekla,probala i oduševila se! Možda najbolji lchf kruh do sad!!! Anita, svaka čast!! (još jednom:-) )

    OdgovoriIzbriši
  2. Sinoć sam ispekla hleb i oduševljena sam i ukusom i teksturom samog hleba. Ovo je fantastičan hleb. Vredan svakog truda. Hvala ti!
    Pozdrav,
    Tatjana Vuleta

    p.s. Cassiopeia mi je nickname na mom blogu

    OdgovoriIzbriši
  3. upravo se hladi pogača. odrezala sam komad, naravno, jer sam nestrpljiva čekati. odličnog je okusa, jako fine teksture i ovo je pravo otkriće! do sada sam stavljala slične sastojke ali ne jogurt nego vodu i samo mogu reći: zaboravi vodu, jogurt daje totalno drugačiji okus i izgled.
    sutra za doručak pogača sa maslacem :)
    Nataša

    OdgovoriIzbriši
  4. greskom bez potpisa :(

    OdgovoriIzbriši
  5. Imate li neki kontakt gdje bi mogla naručiti bučino brašno?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav
      Sa velikim zakašnjenjem ako vas još uvijek zanima bučino brašno i ako niste uspjeli nigdje nabavit mi imamo doma proizvodnju bučinih koštica , ulja i brašna pa nas možete slobodno kontaktirati bez obaveza ako možemo bilo kako pomoči na bro 091/5412297

      Izbriši
  6. A gdje da kupim zobene mekinje, kokosovo brašno, bučino brašno i psilium prašak?
    Nadam se da ćete mi odgovoriti

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. bučino brašno možete naručiti preko Nataše Novosel https://www.facebook.com/natasa.novosel.39 , psilium prašak u bio bio trgovinama,kokosovo brašno je ono što i inače koristite za kolače,ribani kokos,zobene mekinje u bio trgovinama ima ih čak i u dm-u..

      Izbriši
    2. Mislim da kokosovo brašno nije onaj uobičajeni sjeckani kokos za kolače.
      Na blogu "Paleohedonizam" našla sam ovo objašnjenje: "Kokosovo brašno u svim mojim receptima se ne odnosi na ono bijelo kokosovo "brašno", odnosno isjeckani kokos koji možemo naći na polici svakog dućana. Radi se o brašnu koje se dobiva usitnjavanjem pulpe nakon ekstrakcije kokosovog ulja. Ono je svijetlo smeđe boje, slatkog okusa, tek blagog mirisa na kokos i teksture pravog brašna."

      Ovo je kokosovo brašno http://www.norma.si/domov?izdelek=6974

      Izbriši
    3. @ Istine i laži o hrani29. rujna 2013. u 18:27

      Anita, koje kokosovo brašno Vi koristite?

      Izbriši
    4. @ Tako je i tako stoji i u mojoj kuharici. Ali kako u Hrvatskoj trenutno nema kupiti pravo kokosovo brašno, koristimo ribani kokos za kolače, tako da ga dodatno sameljemo u mlinu.

      Izbriši
  7. Idemo ponovo :)
    Ispekla kruhic u obliku struce da mogu rezati fetice i moji jako zadovoljni.Nisam stavila cimet da im bude slicnije "pravom"kruhu.
    Meni isto odlican ali ja nisam mjerodavna jer su meni svi lchf kruhici odlicni :).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja sada radim u obliku štruce. Ne mora ići kokosovo brašno, zadnji put sam stavila mljevene sjemenke lana, može i sezama, a umjesto jogurta kiselo vrhnje. Ma svakako je dobar :)

      Izbriši
  8. super je,samo me zanima koliko može dugo se može jesti( čuvam ga u frižideru) :)
    hvala

    OdgovoriIzbriši
  9. ekipa, šta LChf misli o ovome http://www.fino.hr/webshop-proizvod-prosenica-beskvasni-integralni-kruh-230-230.html?

    OdgovoriIzbriši
  10. Meni je odličan, možda malo prejak, preintenzivan. Drugi puta ću staviti malo manje bučinog brašna, a malo više zobenih mekinja kako bi bio blaži (naime, htjela bih taj kruh ponuditi svom jednoipol godišnjem sinu)

    OdgovoriIzbriši
  11. bučino brašno kupljeno, sutra pečem ovaj kruh :-)

    OdgovoriIzbriši
  12. da li može da stoji van frižidera?

    OdgovoriIzbriši
  13. pravila sam ali mi je malo suh ,ne ide maslac?za sada dobar jutarnji kruh-od svih koje sam isprobala najbojle paše.pozdrav Vesna

    OdgovoriIzbriši
  14. Pozdrav
    Sve pohvale za recept za kruh od bučinog brašna,sastojci su odlični.Doma imamo proizvodnju bučinog ulja,bučinih koštica i bučinog brašna pa več duže vrijeme eksperimentiramo sa bučinim brašnom i uvijek smo stavljali više bučinog brašna pa nam je kruh bio dosta tvrd,no na ovaj način to je nešto sasvim drugačije. Ako netko treba naše domače proizvode od bučinog ulja, bučine koštice i bučino brašno slobodno nas može kontaktirati na broj 091/541 22 97.

    OdgovoriIzbriši
  15. Šta mijenja zobene posije?
    Pita jedna Ljiljana..

    OdgovoriIzbriši
  16. može li se umijesto zobenih mekinja staviti laneno brašno i možda kefir umijesto jogurta?
    Barbara

    OdgovoriIzbriši
  17. Jel može dobro ispasti bez psyluma?

    OdgovoriIzbriši
  18. Pozdrav, ovaj recept je genijalan i samo da kažem,tko ne voli jako intenzivan miris i okus buće- zamijenila sam ju samljevenim zlatnim lanom i ispalo je fenomenalno, puno blažeg okusa i sličnije "poznatim" kruhovima...Moram priznati,meni najbolja varijanta do sad jer ide uz sve,manje dominira obrokom...Hvala Anita!��

    OdgovoriIzbriši
  19. Pozdrav svima.
    Kruh je super, ali primijetila sam da se "znoji". Drugi dan je vlažan, ispod njega sve mokro. Nemam kuhinjsku vagu pa sve radim otprilike, možda je u tome problem.

    OdgovoriIzbriši

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.