srijeda, 23. listopada 2013.

Mladenova priča: sa 101 na 89 kg u 50 dana

Živim i radim u Nizozemskoj, a ovog ljeta, za vrijeme godišnjeg odmora u Hrvatskoj, susreo sam se prvi put sa LCHF-om. Zahvaljujući slučajnoj mogućnosti da zajedno sa bratićem Marijom i šogoricom Jasnom Karavanić provedem 8 dana na Pagu, probao sam nekoliko LCHF specijaliteta te se zainteresirao za cijelu priču. Moram priznati da je u početku bilo puno pitanja, sumnji, dvostrukih osjećaja te boljih i lošijih dana. U jednom momentu pročitao sam na internetu članak o kiseloj i lužnatoj hrani. Učinilo mi se nemogućim izbalansirati ishranu tako da 60% namirnica bude lužnatog, a samo 40% kiselog porijekla. Tim više što preporučena mast kao i meso, riba, jaja. maslac itd. spadaju u kiselu hranu. Obratio sam se Aniti preko Jasne, pomalo u panici, oko ovog pitanja. Odgovor sam dobio vrlo brzo kroz formulacije koje je Anita objavila obraćajući se slijedbenicima gdje stoji što sve LCHF nije! Sebe sam odmah pronašao u rečenicama kao što su:
LCHF nije jesti samo špek, jaja i čvarke te
LCHF nije dijeta koja zakiseljava organizam.

Bilo kako bilo sad smo dva mjeseca dalje i ja još uvijek često pojedem šačicu čvaraka, dva jaja na oko i malo špeka za doručak, ali u umjerenim količinama i obavezno uz rajčicu ili nesto drugo od povrća. Zajedno sa suprugom pazimo dobro što jedemo i kakvog je hrana porijekla. Našli smo seljaka koji ima krave i kokoši pa jednom tjedno kupujemo potrebne količine za cijelu obitelj. Pravimo svoj kefir, sir, vrhnje, pogačice i kruščiće od zdravih i dozvoljenih sastojaka. Izbacili smo kruh, krumpir, tjesteninu, rižu, šećer i dakako suncokretovo ulje, margarin i slično smeće, a uveli jos više povrća (i inače smo ga jeli dosta) te produkte za koje prije nismo ni čuli ili smo čuli samo sporadično (pirove i zobene posije, psyllium, himalajsku sol, ghee, maslac i ulje od kokosa, bučino ulje itd).

Pomalo sam već i kronično imao problema sa suvišnim kilogramima pa sam pozitivne rezultate koji su brzo uslijedili dočekao s velikim oduševljenjem. Sa 101 kg došao sam bez gladovanja na 89 (prvih 9 kg u mjesec dana, ostalih 3 u slijedećih 20 dana).

Naš život nikada više neće biti isti (u najpozitivnijem smislu naravno), zahvaljujući LCHF-u o kojem sada pripovjedamo i propovijedamo ovdje u Nizozemskoj koliko god možemo. Dijelimo linkove na našim facebook-ovima s istinama o dobroj i lošoj hrani te upozoravamo na štetne sastojke koje nam prehrambena industrija svakodnevno servira. Nastojimo svoja tri sina uputiti u zdravu ishranu. Osobno se osjećam doista krivim zato što sam sebe i još gore svoju djecu, iz neznanja, dugi niz godina izlagao pogrešnoj ishrani. Tim više želim to što je moguće brže i bolje ispraviti.

Mladen Šesto


Broj komentara: 8:

  1. predivna pozitivna i nadahnjujuća priča, bravo i hvala Mladenu

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Stanka zahvaljujem na podrsci i lijepim rijecima. Mladen

      Izbriši
    2. Mladene, 12kg ste skinuli u malo manje od 2 mjeseca. Meni je danas 19 dan i vidim tek malu ali malu razliku. Skoro ce biti mjesec dana a nisam ni priblizno skinuo. Sta ste vi sve jos radili za skinut kile. Ja setam skoro svaki dan brzi hod mislim po sat vremena i ponekad po pola sata tjelovjezbe kod kuce da bi ubrzao. Sad sam pomalo i sokiran ovim vasim da ja mozda ne radim nesto krivo !? Pozdrav}

      Izbriši
    3. Ispricavam se zbog zakasnjelog odgovora. bili smo dva tjedna u Hrvatskoj pa nisam pregledavao blog. Tesko mi je reci bez vise podataka zbog cega Vam nije uspjelo skinuti bar nekoliko kilograma u mjesec dana. Mislim da ne postoji univerzalno pravilo te da svaki organizam drugacije reagira. Moja supruga se eto takodjer muci i ne uspjeva skinuti niti kilogram a hranimo se jednako. Nisam ni dovoljnu strucan da bih van mogao reci dali i u cemo grijesite, Mogu Vam jedino reci nesto vise o tome kako sam ja uspio. Osim ovog sto ste mogli procitati iz moje price mogu Vam jos reci da sam odbacio slastice i grickanje navecer uz televizor, a ne vjezbam niti se krecem vise nego sto sam to prije cinio. Za lijepog vremena sjednem na bicikl, jednom tjedno vodim grupu Nordic Wolking i ponekad stignem 15 minuta na fitnes. Od svega mi je najvaznije da se sad puno zdravije hranimo. To nam je sad najveca motivacija. Ni moja supruga unatoc problemima sa skidanjem kojeg kilograma ni ne pomislja odustati od zdrave ishrane. Pozdrav - Mladen

      Izbriši
  2. hura bravo i hvala Mladenu na ovoj lijepoj inspirativnoj priči, nadam se da će privući i mnoge druge muškarce da se osvijeste

    OdgovoriIzbriši
  3. Prvo hvala Mladenu što je podelio svoje iskustvo ovde na blogu a Aniti što je to objavila.
    Iskustva drugih osoba su od izuzetnog značaja za sve one koji se informišu o LCHF ishrani da bi krenuli u novi život a i za nas koji jesmo već neko vreme jer mnoge nedoumice razrešimo i podsetimo se osnovnih postulata koje lako zaboravimo.
    Puno pozdrava od lcfh-ovke iz Beograda,
    Tanja Vuleta

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Tanja na pozitivnoj reakciji i podršci. Mladen

      Izbriši

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.